Mniejszy ruch na drogach, bo… Polacy oglądali mecz?

Wystartował mundial w Katarze, który wzbudza niemało emocji od momentu samego otwarcia, głównie za sprawą wielu kontrowersji. We wtorek to jednak nie one interesowały Polaków, najważniejszy był pierwszy mecz Polski z Meksykiem, który rozpoczął się o godzinie 17. Jak wielu rodaków kibicowało naszej reprezentacji? Twórcy Yanosika sprawdzili ruch na drogach w tym czasie!

Na ten mecz czekało wielu kibiców!

Pierwszy mecz polskiej reprezentacji miał miejsce we wtorek 22 listopada o godzinie 17. Biało-czerwoni zmierzyli się z Meksykiem, remisując wynikiem 0:0.

Piłkarskie mistrzostwa świata jeszcze się dobrze nie rozkręciły, a dane twórców Yanosika już potwierdzają, że w naszym kraju jest naprawdę wielu kibiców, którzy śledzą mecze polskiej reprezentacji.

Porównaliśmy liczbę unikatowych użytkowników aplikacji Yanosik w poszczególnych godzinach w dniu 22 listopada i porównaliśmy ją z wtorkiem tydzień wcześniej – 15 listopada. Okazuje się, że aktywność kierowców od godziny 17:00 znacząco spadła. Taka sytuacja utrzymała się do godziny 20:00 – tłumaczy Patryk Treumann, Yanosik 

Zgodnie z danymi twórców Yanosika, spadek liczby aktywnych użytkowników aplikacji zaczął być widoczny już od godziny 16, ale punkt kulminacyjny osiągnął w czasie od godziny 18 do 19, czyli w drugiej połowie meczu polskiej reprezentacji.

A jak było na mundialu w 2018 roku?

Eksperci z Yanosika sprawdzili również dane z 2018 roku, w którym odbyły się również piłkarskie mistrzostwa świata. W tamtym roku pierwszy mecz polskiej reprezentacji odbył się 19 czerwca, również o godzinie 17.

Sprawdziliśmy dane z 19 czerwca 2018 roku, w którym polska reprezentacja grała pierwszy mecz z Senegalem w Moskwie i porównaliśmy je do dnia roboczego tydzień wcześniej. W aplikacji odnotowaliśmy spadek aktywności użytkowników o 37% w godzinach od 17:00 do 19:00, czyli w czasie meczu. Zweryfikowaliśmy dodatkowo wybrane miasta pod względem największego spadku aktywności użytkowników naszej aplikacji i okazuje się, że polscy piłkarze mieli w tym czasie wielu kibiców z Olsztyna, w którym odnotowaliśmy najwyższy spadek aktywności użytkowników Yanosika – mówi Patryk Treumann, Yanosik

Twórcy aplikacji Yanosik odnotowali największe spadki aktywności użytkowników podczas meczu również w Szczecinie (-46%), Gorzowie Wielkopolskim (-46%), Opolu (-44%), Białymstoku (-44%), Toruniu (-43%), Bydgoszczy (-43%), Łodzi (-42%) i Katowicach (-42%).

W 2018 roku twórcy Yanosika odnotowali ponad czterdziestoprocentowe spadki aktywności użytkowników swojej aplikacji w czasie pierwszego meczu polskiej reprezentacji na mundialu w Rosji.

W tym roku, pierwszy mecz polskich piłkarzy spowodował spadek aktywności kierowców korzystających z Yanosika, na poziomie -25%. Czy dalsze spotkania na boisku naszej reprezentacji przyciągną więcej kibiców przed ekran? Emocje jeszcze nie opadły po remisie z Meksykiem…

Trochę ciekawostek

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post CUPRA prezentuje odświeżone wersje Formentora i Ateki – Tribe Edition
Next post Dziwne zapachy z auta – jakie awarie zwiastują?