Gdzie nauczyć się naprawiać samochody?

Wielu laikom bardzo często wydaje się, że praca mechanika samochodowego polega tylko i wyłącznie na operowaniu młotkiem oraz zestawem kluczy. Tymczasem fachowa naprawa samochodu niejednokrotnie wymaga posiadania odpowiednich umiejętności, logicznego myślenia oraz posiadania rozległej wiedzy z zakresu mechaniki samochodowej. Gdzie zatem można nauczyć się naprawiać samochody?

Elekromechanik samochodowy – zawód z przyszłością

Z roku na rok na polskich drogach zwiększa się ilość pojazdów samochodowych. Można więc bez cienia wątpliwości stwierdzić, że mechanik samochodowy to przyszłościowy oraz bardzo opłacalny zawód.

We współczesnych czasach, kiedy to nowoczesne pojazdy samochodowe są wyposażone w skomplikowaną elektronikę doświadczony mechanik samochodowy, posiadający rozległą wiedzę w tym zakresie jest bardzo ceniony.

Praca elektromechanika polega na sprawdzaniu w samochodzie oraz usuwaniu różnorodnych usterek elektronicznych. Ponadto każda osoba pracująca w tym zawodzie potrafi bez problemu dokonać różnorodnych napraw elektrycznych oraz napraw niedziałających sterowników.

Do zdiagnozowania oraz usunięcia poszczególnych usterek często potrzebne jest kilkuletnie doświadczenie oraz posiadanie rozległej wiedzy w dziedzinie elektromechaniki.

Gdzie zdobyć wykształcenie w zawodzie mechanika samochodowego?

Mechaniki samochodowy to specjalista, który zajmuje się naprawą aut, zarówno dostawczych jak i osobowych. Dobry fachowiec potrafi dokonywać wszystkich niezbędnych regulacji w każdym pojeździe samochodowym, skontrolować stan techniczny oraz stopień zużycia poszczególnych podzespołów i układów. Ponadto potrafi on szybko i skutecznie usunąć każdą usterkę samochodową.

Aby zostać w przyszłości dobrym oraz cenionym mechanikiem samochodowym trzeba ukończyć szkołę w tym kierunku.
Każdy mechanik samochodowy powinien co najmniej legitymować się ukończoną szkołą zawodową o profilu samochodowym. Niemniej w dzisiejszych czasach, aby zdobyć bardziej rozległą wiedzę dobrze jest ukończyć technikum samochodowe. Osoby z wykształceniem średnim są bowiem o wiele chętniej zatrudnianie w poszczególnych warsztatach samochodowych. Wykonując ten zawód trzeba nieustannie się doszkalać, bowiem zapewnia to na bieżące zapoznawanie się z nowymi modelami oraz technologiami.

Narzędzia niezbędne dla mechanika

Każdy mechanik powinien bowiem nieustannie poszerzać swoją dotychczasową wiedzę. Powinien od dobrze zapoznać się ze wszystkimi narzędziami niezbędnymi do poszczególnych napraw samochodu.

Oprócz rozmiarów podstawowych kluczy powinien on umieć posługiwać się kluczami do rur, śrubokrętami płaskimi i gwiaździstymi, młotkami metalowymi i gumowymi, różnorodnymi szczypcami, zaciskami ciśnieniowymi oraz kluczami dynamometrycznymi mierzącymi w stopach oraz calach. Ponadto powinien on umieć obsługiwać sprężarkę powietrza, klucze udarowe oraz podnośniki podłogowe.

Jak zostać cenionym fachowcem?

We współczesnym czasie, w dobie prężnego rozwoju technologicznego nie wystarczy ukończyć szkoły o profilu mechanik samochodowy, aby zostać cenionym na rynku fachowcem. Każdy mechanik powinien bowiem nieustannie się doszkalać. W tym celu powinien brać udział w szkoleniach oraz kursach oraz powinien zaopatrzyć się w niezbędne podręczniki.
Każdy początkujący mechanik, aby zostać w przyszłości dobrym i cenionym fachowcem powinien po ukończeniu szkoły zatrudnić się w renomowanym warsztacie samochodowym. Praca taka bowiem pozwoli mu na zdobycie cennego doświadczenia. Dzięki temu można bowiem nauczyć się cennych technik oraz sztuczek, które to znacznie ułatwiają pracę.

Dla początkującego mechanika doskonałym pomysłem z pewnością okaże się także subskrybowanie komercyjnych publikacji oraz czytanie czasopism o tematyce samochodowej.

Duże zaangażowanie pozwala zapoznać się z poszczególnymi podobieństwami oraz różnicami pomiędzy poszczególnymi markami i modelami pojazdów oraz na bycie doświadczonym fachowcem.

Szczególnie polecamy

Autoservice Grabowiecki to wyjątkowy warsztat samochodowy dla klientów z Warszawy i okolic. Poniżej wybrane opinie z Google:

Super warsztat obsługa bardzo przyjazna dla klientów, wysoko kultura osobista pracownikow warsztatu. Polecam i skorzystam napewno jeszcze nie raz.

Bardzo profesjonalna obsługa, wszystko zgodnie z czasem i umową. Pan, który realizował zlecenie dynamicznej wymiany oleju w Audi A4 bardzo miły i uprzejmy, odpowiada profesjonalnie na pytania. Nie mogę dopatrzeć się żadnych minusów. Bardzo polecam.

Polecam warsztat. Dynamiczna wymiana oleju, filtru, uszczelki w skrzyni rav4 IV 2,5 benzyna, oleje do dyfrów. Obejrzałem skrzynię, miskę olejową, cały proces wymiany. Ceny przystępne.

Bardzo fachowa obsługa, jeszcze nigdzie w serwisie nie zostałem tak dobrze poinformowany co zostało zrobione i dlaczego. Najważniejsze jest dla mnie to poczucie pewności, że zapłaciłem za to co faktycznie zostało zrobione. Ceny również są bardzo przyzwoite na tle Warszawki. Odwiedzę ponownie, mam nadzieje że już nowym autem.

Warsztat samochodowy Autoservice oferuje m.in:

 

 

 

Trochę ciekawostek

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post Co w samochodzie można naprawić samemu?
Next post Jak wybrać dobry warsztat samochodowy?